PALESTINE EVERGREEN

Sunday 24 May 2009


TEMA:

Scent of Palestine , scent of jannah

ANJURAN:

JABATAN BENDAHARI

PERUBATAN CAWANGAN ISKANDARIAH

TARIKH:

25 mei 2009 –8jun 2009

KEMPEN PALESTIN EVERGREEN

“SCENT OF PALESTINE ,SCENT OF JANNAH”

Sabda Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Anas bin Malik RA:

Tidak sempurna iman seseorang itu, sebelum dia mengasihi saudaranya atau (sebelum dia kasihkan jiran tetangganya), sebagaimana dia kasihkan dirinya sendiri “. (Hadis Sahih Muslim)

Pihak Perubatan Cawangan Iskandariah dengan ini menganjurkan kempen Palestine dengan tema “Scent of Palestin,Scent of Jannah” iaitu sebuah kempen yang berobjektifkan untuk memupuk,mempertingk at dan mengekalkan semangat perjuangan terhadap isu-isu Palestin. Selain itu,kempen ini juga bertujuan agar dapat mendedahkan kepada ahli-ahli mengenai isu-isu semasa Palestin yang kini semakin hangat diperbincangkan. Oleh hal yang demikian,diharapkan para pelajar sekalian dapat menyokong penuh kempen ini supaya dapat dikongsi bersama intipati yang terdapat dalam program-program yang disediakan.

Berikut adalah antara cara-cara yang membolehkan untuk menyumbang apa-apa idea mengenai isu Palestin:

1) Letter from Palestine

-pelajar dijemput untuk menyokong kempen palestin ini dengan menghantar artikel,berita, sajak,cerpen, puisi,kuiz, gambar dan apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Palestin ke Alexmedicalteam. .

-diminta jasa baik anda semua untuk meletakkan tag line(tema) kempen di akhir posting anda.Contohnya:

Tajuk artikel: Palestin Berdarah Kembali

Akhir petikan:dipetik dari laman web…..

~Scent of Palestine ,Scent of Jannah~

-anda juga digalakkan meletakkan link ataupun sumber posting anda sebagai rujukan.

-setiap posting anda akan dikumpulkan di dalam blog rasmi kempen ini iaitu palestineevergreen.blogspot.com

2) Palestine linkers

-semua pengguna YM,Facebook, Friendster dan sebagainya dijemput untuk sama-sama memeriahkan kempen Palestine Evergreen dengan:

(a)mengedar dan menyampaikan link-link video,laman- laman web dan kata-kata yang berkaitan dengan Palestin melalui instant messenger.

(b)meletakkan status-status mengenai Palestin dan mempromosikan blog rasmi kempen palestineevergreen iaitu palestineevergreen. blogspot. com

(c)meletakkan poster-poster atau gambar berkenaan Palestin sebagai primary foto di YM, Facebook, Friendster dsb.

(d)meletakkan status berkenaan Palestin di shout out box,menggunakan background Palestin,mencipta soalan-soalan atau survey yang berkaitan Palestin,menyebarkan melalui bulletin-buletin tentang Palestin dan segala bentuk sokongan yang anda boleh tunjukkan.

3) BLOGGERS 4 PALESTIN............ ....

KEPADA PARA BLOGGERS,
ANDA DIGALAKKAN UNTUK MENGIKLANKAN KEMPEN INI DI BLOG ANDA , MENYIARKAN POST-POST BERKAITAN PALESTIN ,

MELETAKKAN BANNER-BANNER PALESTINE ,

MENGAJAK RAKAN-RAKAN BLOGGERS ANDA DI MANA SAHAJA UNTUK MENJAYAKAN KEMPEN INI...

MENGUBAH MOOD BLOG ANDA KEPADA MOOD PALESTINE (sekiranya boleh ) ,MENYERTAI SENARAI BLOG DI BLOG palestineevergreen.blogspot.com. KETERLIBATAN BLOG ANDA PADA BLOG INIMENUNJUKKAN SOKONGAN ANDA PADA KEMPEN INI.

4) UCAPAN DAN PERSEMBAHAN (VOICE OF PALESTIN)

KEPADA SEMUA PELAJAR , ANDA DIALU-ALUKAN UNTUK MEMBERI SEBARANG UCAPAN, PANDANGAN, PERSEMBAHAN (PUISI, LAGU, SAJAK DSB) DI DALAM DEWAN KULIAH SEPANJANG KEMPEN BERJALAN SEMASA WAKTU LAPANG DI ANTARA KULIAH.

ANDA JUGA DIPERSILAKAN UNTUK MENYAMPAIKAN SESUATU YANG BERKAITAN PALESTINE DI MANA- MANA SAHAJA SPT SEMASA KELAS PRAKTIKAL, DI ASRAMA,DI RUMAH,DI KEDAI KOPI, MAHUPUN DI DALAM TEKSI SEKIRANYA BOLEH... =)

5) POSTER (PALESTINE ARTWORD MEDIA)

Semua pelajar diseru untuk mencipta poster, logo, screen saver, backround, template blog, sticker, t-shirt dan pape saje yg sewaktu dengannye asalkan berkaitan Palestine agar boleh digunakan oleh rakan2 dan sahabat handai yang lain.

6) LAGU DAN VIDEO ( PALESTINE STUDIO)

Pada sahabat2 yg minat berlakon dan menyanyi tu , anda dijemput untuk menyumbang buah fikiran dalam penghasilan lagu mahupon video clip berkenaan Palestine.

Sekiranya anda mempunyai koleksi2 video ataupun lagu yang berkaitan, anda digalakkan untuk berkongsi dengan semua pelajar.

P/S :-

Rakan2 juga diseru agar dapat menyebarkan maklumat mengenai kempen ini kepada rakan taulan samada dalam mahupun luar Negara. Kepada para penghuni asrama, anda diseru untuk mewujudkan sendiri Tabung Palestine untuk aras masing2.

Scent of Palestine, Scent of Jannah


'Kalam Emas'

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP