Solidaritas untuk Rakyat Palestina

Monday 25 May 2009

Kredit : Mikacilfostar
http://anok-itik.blog.friendster.com/


‘Demi sesungguhnya engkau mendapati manusia yang sangat memusuhi orang-orang yang beriman ialah orang Yahudi dan Musyrik.” (Al-Madiah: 82)

Anda peduli? Sampai bila lagi Islam dihinakan demi kepentingan kaum kuffar? Muslim/muslimah juga manusia, kadang2 lupa.. Tapi terlampau asyik lupa bkn lagi tanda manusia normal! Ibarat pak cik tua yg parkinson yg jarang membaca Quran, then terus nyanyuk.. Ironinya, pemude Muslim yg lupa.. So, whats the problem?
Ni bukan la cerite penyakit nyanyuk, amnesia,Parkinson dll… Ini hal penyakit yg telah banyak membunuh kaum Muslim, iaitu Wahn!.. Cinta dunia, takut mati (bukan Wahn dlm bahasa German, iaitu kategori penyakit, tapi penyakit psikologi mental delusion).Ahh,,sama je che ni,yerp,,kadang2 aku pun mcm tu..manusia..mudah lupa diri.Tp,wajib kita berubah..
Rasulullah bersabda,
“Nyaris orang-orang kafir menyerbu dan membinasakan kalian, seperti halnya orang-orang yang menyerbu makanan di atas piring.” Seseorang berkata, “Apakah karena sedikitnya kami waktu itu?” Beliau bersabda, “Bahkan kalian waktu itu banyak sekali, tetapi kamu seperti buih di atas air. Dan Allah mencabut rasa takut musuh-musuhmu terhadap kalian serta menjangkitkan di dalam hatimu penyakit wahn.” Seseorang bertanya, “Apakah wahn itu?” Beliau menjawab, “Cinta dunia dan takut mati.” (HR. Ahmad, Al-Baihaqi, Abu Dawud No. 3745)
Apa yg diorg nak excelli? Telah dijelaskan kepada kita oleh al-Quran dengan maksudnya:
“Dan sama sekali kaum Yahudi dan Nasrani tidak akan senang dengan kamu melainkan setelah kamu mengikut agama mereka.”

Persoalan Yahudi dan kejahatan mereka telah mengambil ruang yang amat luas di dalam al-Quran. Dalam satu ayat Allah berfirman yang bermaksud:
“Telah dilaknat mereka yang kufur daripada keturunan Bani Israel melalui lidah Nabi Allah Daud dan Isa ibni Maryam kerana mereka derhaka dan melanggar batas-batas Allah.” (Al-Maidah: 78)


Namun,percayalah akan lahir setiap masa,satu golongan yang pasti akan membela agamaNya.sprti tentera Salahuddin.Kebangkitan islam pasti akan terbit di mana-mana.Mungkinkah kita tergolong dr golongan itu?.Jangan mimpi jika anda dan sy sendiri masih berselimut didlm Saratoga ni.Manfaatkan ilmu perubatan kita masa skrg utk kepentingan Islam masa hadapan dan agungkan Islam kelak.Insyallah.

Moralnye..selalu2 lah baca berita hal palestin..ni tgk gossip artis je..haha..skrg sibuk hal penceraian Abby Abadi selepas kes tangkap khalwat Norman Hakim dgn Memey Suhaiza..ceh..tup tap tup tap ader pulak gossip zul panggil abby ‘sayang’.Haishh..artis kan..diorg igt tukar baju ke apa…wakaka.Save Palestine. Let’s save Palestine. Wassalam.

Sy yg bernama,
En.Mika

Scent of Palestine, Scent of Jannah

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP