YAHUDI

Wednesday 27 May 2009

Kredit : Mikacilfostar

Salam ( Ya Tuhanku,ampun kan dosa2 ku)

Beberapa lama dulu,sy terjumpa mereka2 arab yg berbangsa yahudi..sy mengenali mereka dr kalangan yahudi dgn melihat dari sudut pemakaian mereka..Tp sy tahu mereka bukan dr golongan yahudi zionis..kalau tk mesti arab2 mesir ni dah terajang dan telanjangkan mereka..

Dan bg sy mereka ni kalau bukan zionis ke zionis ke sama sahaja..entahlah,mungkin pakar yahudi boley ceritakan lebih detail ttg mereka (itu pun kalau sy mahu dgr)..kalau di teliti dalam ayat2 Al-Quran byk firman Tuhan ceritakan hal2 kaum yahudi,sesungguhnya Tuhan itu maha mengerti siapa Yahudi itu.

Mereka ni penderhaka dan suke suki biarkan kemungkaran diantara mereka

Allah Swt berfirman:

‘Telah dilaknati orang-orang kafir dari Bani Israel dengan lisan Daud dan Isa putra Maryam. Yang demikian itu, disebabkan mereka durhaka dan selalu melampaui batas. Mereka satu sama lain selalu tidak melarang tindakan mungkar yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu. (QS al-Maidah [5]: 78-79).

Malah,apabila Al-Quran diturunkan pun semakin derhaka

وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا

‘Dan Al Qur’an yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sungguh-sungguh akan menambah kedurhakaan dan kekafiran bagi kebanyakan di antara mereka (QS al-Maidah [5]: 64).

Mereka amat memusuhi manusia yg beriman..

Allah Swt berfirman:

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آَمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا
Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik. (QS al-Maidah [5]: 82).

Sekarang kita lihat mereka membuat perjanjian gencatan senjata..tp Hamas tolak gencatan senjata,sy rase Hamas tolak sbb mereka tahu janji @perjanjian yahudi ni tak boley pakai,sedangkan perjanjian dgn Allah dan Nabi pun dia boley langgar inikan pula halnya dgn Hamas.Lihat firman Allah ni..

Allah Swt berfirman:
Kemudian Musa kembali kepada kaumnya dengan marah dan bersedih hati. Berkata Musa: “Hai kaumku, bukankah Tuhanmu telah menjanjikan kepadamu suatu janji yang baik? Maka apakah terasa lama masa yang berlalu itu bagimu atau kamu menghendaki agar kemurkaan dari Tuhanmu menimpamu, lalu kamu melanggar perjanjianmu dengan aku?” (QS Thaha [20]: 86).

Mereka suka memalsukan kitab dengan tangan mereka sendiri, memalingkan dari maksud sebenarnya, dan hilangkan sebagiannya..

Dalam surah Maidah Allah berfirman..’Mereka suka mengubah perkataan (Allah) dari tempat-tempatnya, dan mereka (sengaja) melupakan sebagian dari apa yang mereka telah diperingatkan dengannya ([5]: 13).

Mereka tamak,.inginkan umur yang pnjg dan igin kesenangn serta takot pade kematian..

Allah Swt berfirman:
Dan sungguh kamu akan mendapati mereka, manusia yang paling loba kepada kehidupan (di dunia), bahkan (lebih loba lagi) dari orang-orang musyrik. Masing-masing mereka ingin agar diberi umur seribu tahun, padahal umur panjang itu sekali-kali tidak akan menjauhkannya dari siksa (QS al-Baqarah [2]: 96).

Mereka kenal siapa Ahmad (Nabi Muhammad S.A.W.) tp,mereke sembunyikan jgk kebenaran..

Allah Swt berfirman:

الَّذِينَ آَتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ
Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah Kami beri Al Kitab (Taurat dan Injil) mengenal Muhammad seperti mereka mengenal anak-anaknya sendiri. Dan sesungguhnya sebahagian di antara mereka menyembunyikan kebenaran, padahal mereka mengetahui (QS al-Baqarah [2]: 146).

Lihat je Gaza,byk kehancuran,jika anda search dlm youtube dan taip Tel Aviv,cuba bandingkan bandar mana lebey cantik,Gaza atau Tel Aviv? Mereka suka mmbuat kehancuran,haish…

Allah Swt berfirman:
Dan mereka berbuat kerusakan di muka bumi dan Allah tidak menyukai orang-orang yang membuat kerusakan (QS al-Maidah [5]: 64).

Suke berbuat zalim kpd manusia dan menghalangi manusia dari jalan Allah.

Allah Swt berfirman:
Maka disebabkan kezaliman orang-orang Yahudi, Kami haramkan atas mereka (memakan makanan) yang baik-baik (yang dahulunya) dihalalkan bagi mereka, dan karena mereka banyak menghalangi (manusia) dari jalan Allah (QS al-Nisa [4]: 160).

Oleh itu,masihkah ada di antara kita yang nak menjadikan mereka sbg wali (pemimpin, pelindung, penolong, pembantu) dan bithânah (orang keprcayaan)? Tepuk dada tanya Husni Mubarak!Haha..

Oleh,

En.Mika

*Sumber: Al-Quran

* Nk cek balik dlm Quran,sbg cnth (al-Maidah [5]: 64)) = surah Maidah,juzuk 5,ayat no 64.)


0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP