Al- Aqsa di hati…. Sayang Al- Aqsa kita !

Monday 3 May 2010

Palestineevergreen menganjurkan kempen kutipan derma untuk pembangunan Gaza lanjutan daripada misi Lifeline-For- Gaza yang mengumpulkan NGO-NGO malaysia yang menyertai kempen antarabangsa : Free gaza Movement | Break the Seige. Kempen antarabangsa ini bertujuan untuk menembusi kepungan Israel terhadap Gaza.

Kempen ini mengganggarkan kutipan sebanyak 10 juta Ringgit Malaysia yang akan digunakan untuk membeli dan membawa bantuan asas dan keperluan seperti bahan pembinaan hospital , bahan perubatan , peralatan sekolah dan juga bahan-bahan makanan ke Gaza.



Oleh itu , misi kita pula adalah untuk turut serta bersama konvoi ‘ Break The Seige, Lifeline For Gaza’ dalam mengumpulkan kutipan derma sebanyak yang mungkin bagi menyokong konvoi kemanusiaan ini.Sudah tentu kita tidak mahu ketinggalan dalam menyumbang kearah pembangunan Palestine, maka Palestine Evergreen telah mensasarkan kutipan sebanyak LE 50 000 di Iskandariah sahaja dalam masa 2 hari (Rabu & Khamis ini).
Muhafazah lain sudah mendahului kita dengan jumlah-jumlah kutipan yang luar biasa.. Kita juga harus lebih Luar Biasa, InsyaALLAH. fastabiqul kahirat. Islam menyeru kita agar berlumba-lumba dalam membuat kebaikan/kebajikan, maka berlumba-lumbalah.

Maka dengan sukacita penuh semangat perjuangan demi merealisasikan kempen ini, Palestine Evergreen ingin menyeru semua pelajar untuk sama-sama berganding bahu meringankan beban saudara seIslam kita di Palestin dengan menderma LE 100 seorang untuk mencapai target yang disasarkan.

~ Hadith ~
Maymunah Bint Sa’d relates that she asked the Prophet S.A.W :
‘’O Prophet S.A.W ! Inform us about Bayt al-Maqdis ’’. He said. ‘’ Visit it for for prayer ‘’. She further asked, ‘’ If one of us cannot visit it, what should we do’’ ? He said, ‘’ If you cannot go for prayer then send some oil to be used in its lamps; whosoever gives oil for its lamps, it will be as if he has prayed in it ‘’.

Mudahan ALLAH dan RASUL meredhai semangat dan juang kita.

Method Kutipan :

Menyediakan wakil setiap section dari setiap batch.
Wang2 boleh serahkan pada wakil section, dan wakil2 section akan menyerahkan wang total kepada :

Tahun 1 : Hifzi (Lect A) & Hafiz Ketam (lect B)
Tahun 2 : Anisah Ali
Tahun 3 : Helmi (Bendahari PCI)
Tahun 4 & 5 : Abdul Rahim Suhaini & Hanif YB & Izyani Rosley

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP