Hamas seru masyarakat INTERNASIONAL

Monday 6 June 2011


Damaskus-PIP: Gerakan Islam Hamas mengecam keras pembunuhan yang dilakukan militer Zionis Israel pada hari Ahad (5/6) terhadap warga Palestina yang ikut serta dalam aksi Naksah. Mengakibatkan puluhan rakyat Palestin gugur syahid dan ratusan yang lain luka.


Dalam pernyataan yang dikeluarkan semalam, Hamas menyatakan, "Kami di gerakan mengecam keras tindakan pasukan penjajah Zionis Israel yang menembak puluhan warga Palestin yang bergerak memperingati Hari Naksah". Mereka menghadapi alat-alat perang Zionis dengan iman mereka, menyatakan keteguhan dan semangat juang mereka untuk merealisasikan impian mereka kembali ke tanah air mereka yang tercinta (Palestin).



Gerakan Hamas memuji aksi rakyat Palestin menuju perbatasan Palestina ini dan menyeru agar terus dilanjutkan sehingga hak-hak Palestin yang dirampas dapat diraih kembali serta tercapai pembebasan dan hak kembali.



Hamas menyeru MASYARAKAT INTERNASIONAL agar turut memikul tanggungjawab mereka dalam melindungi rakyat Palestin melawan alat-alat perang Zionis dan kejahatan mereka yang terus berulang.



Kesimpulannya, pentingnya peranan-peranan yang perlu dimainkan oleh umat Islam seluruh dunia. Kita sebagai mahasiswa/i Perubatan Iskandariah yang beragama Islam haruslah terangkat dalam usaha untuk membantu saudara-saudara kita di Palestin.

wallahua'alam

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP