Pelampau Yahudi menyusup masuk Masjid Al Aqsa

Thursday 9 June 2011







Khamis, 9/6/2011 - Pelampau Yahudi dilaporkan menyusup masuk ke Masjid Al Aqsa dari selatan dan menerokai kawasan tempat suci sambil dilindungi oleh pasukan keselamatan Israel.

Sumber di masjid itu mengatakan kumpulan penduduk Yahudi yang memasuki ruang solat Marwani kawasan Harash berhampiran Pintu Singa sambil polis Israel mengelilingi jemaah Muslim dan mengancam akan menangkap sesiapa sahaja yang berteriak atau berkata "ALLAHUAKBAR" dalam menghadapi orang Yahudi.

Beberapa organisasi Yahudi telah mengerahkan orang mereka untuk menyeludup masuk ke Masjid Al Aqsa untuk menyambut hari cuti Shavuot Yahudi yang tahun ini bertepatan dengan ulangtahun ke- 44 penduduk Israel di Masjid Al Aqsa, Jerusalem Timur dan Tebing Barat.

Secara berasingan, sebuah statistik yang dikeluarkan oleh Pusat Kepentingan Awam Israel di Jerusalem mendapati bahawa lebih daripada 77 peratus warga Israel menentang pengunduran kembali ke sempadan tahun 1967 walaupun jika hal itu dilakukan untuk keamanan negara- negara Arab.

Statistik itu menunjukkan bahawa Israel juga menentang pemindahan Masjid Al- Aqsa di bawah Palestin dan 82 peratus menganggap masalah keselamatan lebih penting daripada perjanjian pedamaian dengan Palestine.


Semoga saudara sesama Islam kita di sana sentiasa bertambah imannya, kuat jihadnya dalam mempertahankan Islam. Ya Allah Ya Rabb..lindungilah mereka.


اللَّهُمَّ انصُرِ الإِسلام والمْسُلِمِينَ

اللَّهُمَّ انصُرِ المْسُلِمينَ فِي كُلِّ مَكَانٍ

(اللَّهُمَّ انصُرِ المْسُلِمينَ فِي فَلَسطِين (3كالي

اللَّهُمَّ دَمَّر الكفَارَ واليَهُـودَ والنَّصَارَى والمْشُرِكِينَ

اللَّهُمَّ يَا اللّـه يَا اللّـه يَا اللّـه إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم


Wahai Tuhan kami, Berilah kemenangan kepada Islam dan Muslimin,

Ya Tuhan kami, Berilah kemenangan kepada Muslimin di semua tempat,
Ya Tuhan kami, Berilah kemenangan kepada orang Islam di Palestin (3x),
Ya Tuhan kami, Hancurkanlah Kuffar, Yahudi, Nasrani dan Musyrikin,
Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah, Ya Tuhan kami,
Kalahkan mereka, Dan menangkan kami ke atas mereka.



Sekian. Waallahualam..

Sumber : http://palestinekini.info




0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP