Barak bimbang konvoi udara ke Gaza

Tuesday 5 July 2011



Selasa, 05/07/2011 - Menteri Pertahanan Zionis, Ehud Barak menegaskan tentang pentingnya melanjutkan usaha untuk bersedia menghadapi konvoi kebebasan Freedom Flotilla 2 ke Semenanjung Gaza.

Menggunakan ruang udara ke Gaza adalah prioriti utama yang harus difikirkan. Sebagaimana dikhawatirkan menteri perhubungan Zionis, sabtu lepas.

Dalam sidang khas kabinet Netanyahu, Barak mengatakan, Israel kini sedang bersedia menghadapi kemungkinan pihak sukarelawan menggunakan ruang udara untuk mengirim bantuan ke Gaza. Ketika ini, tidak ada cara lain bagi Israel untuk mempertahankan dirinya selain menghindari semua konvoi ke Gaza termasuk melalui ruang udara.

Menteri Zionis itu kembali menegaskan kepentingan bersedia dengan kemungkinan terlepasnya Freedom Flotilla 2 melalui jalan laut, walau pelbagai usaha penghadangan dilakukan. Beliau juga menzahirkan kekhawatirannya terhadap tindakan terbaru para relawan Gaza yang berusaha menggunakan jalan udara sebagai alternatif lain untuk memberikan bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Wallahu`alam.

Sumber asal: http://palestinkini.info/

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP